niedziela, 1 kwietnia 2012

Ćwierć Rosji

               To nie będzie zwykły blog o Rosji, o jej kulturze czy architekturze. Nie będę krytykowała władzy, ani rządzących z jakiegokolwiek okresu. Nie chodzi mi o opisanie surrealistycznej rzeczywistości, może nawet wręcz odwrotnie. Pragnę przybliżyć czytelnikom ten inny świat, sytuacje ludzi, kształtowanie się ich psychiki i zachowań na przestrzeni lat. Niewielu z nas wie cokolwiek o tym największym na świecie państwie. Słuchamy jedynie o przekrętach politycznych czy problemach gospodarczych, czyli właściwie o sytuacjach, które mają miejsce zarówno w Polsce, jak i każdym innym kraju. Nikt nie zna jego walorów i uroków, a pod wieloma względami Paryż czy Londyn rosyjskim miastom i zabytkom nie są równe.
Będę opisywała losowo wybrane miejsca czy ludzi, w oparciu o przeczytane przeze mnie książki (o Rosji i rosyjskich autorów), obejrzane filmy, a także wspomnienia z własnych podróży do tego kraju oraz podróży znajomych, bliskich mi osób. Czasami będę także nawiązywała do innych państw, w których historii Rosja odegrała pewne znaczenie.
Dlaczego Ćwierćrosja? Ponieważ w moich korzeniach jest Rosja, ale ta część krwi rosyjskiej, która płynie w moich żyłach jest nie większa niż ćwierć. Moja rodzina pochodzi z tego tajemniczego świata, dzięki czemu jego historia była mi bliska od urodzenia. Zawsze interesowałam się tą rzeczywistością, być może właśnie ze względu na rodzinę ciągnie mnie, by poznać ją jeszcze lepiej. Pomimo tego  wiedza, jaką o tym państwie posiadam jest niewielka, co tez wyrażone zostało w nazwie.
 Zapraszam.

0 komentarze:

Prześlij komentarz